Kannattaako henkilöstökuvien ottaminen ja lisääminen nettisivuille?

Mielestämme kannattaa! Seuraavassa muutama perustelu.

Yrityksen ilmeeseen ja viestiin vaikuttaa kaikki verkkosivuilla tai muussa viestinnässä käytettävä kuvamateriaali. Henkilöstökuvat eivät ole tästä poikkeus. Yhtenäiset kuvat henkilöstöstä kertovat, että panostatte yritykseenne ja olette ammattitaitoinen porukka. Yritys luottaa henkilöstöönsä laittaessaan heidän kuvansa nettisivuilleen, he ovat yritykselle tärkeitä ja ammattitaitoisia tekijöitä. Tämä kertoo myös asiakkaalle samaa viestiä; luottamusta.

Netistä yhteystietoja kahlatessa asiakkaan on helpompaa ottaa yhteyttä henkilöön, jonka kuvan hän näkee jo valmiiksi. Tässä ei ole kysymys kuvassa olevan henkilön ulkonäöstä vaan lähestyttävyydestä. Usein henkilöstökuvat saavat asiakkaan tuntemaan yhteydenoton helpommaksi ja yrityksen lähestyttävämmäksi. Yrityskuvat kertovat myös yrityksen tunnelmasta ja arvomaailmasta.

Erityisesti ammattikuntien, jotka palvelevat asiakkaitaan kasvotusten, olisi hyvä lisätä kuvansa verkkosivuille. Hyviä esimerkkejä ovat vaikkapa kampaajat ja parturit, lakimiehet, personal trainerit ja lääkärit. Mietipä valitsetko mieluummin personal trainerin tai hammaslääkärin jonka hymyilevät kasvot näet jo ennakkoon?

Kannattaa muistaa, että henkilöstökuvat ovat käyttökelpoisia verkkosivujen lisäksi muissakin yritysmateriaaleissa, kuten esitteissä, käyntikorteissa ja sosiaalisessa mediassa! Henkilöstökuvat kannattaakin myös uusia tasaisin väliajoin. Näin yrityksellä on aina ajantasaiset kuvat henkilöstöstään ja nettisivuilla ei näy tyhjiä kuvaruutuja.

LUE MYÖS:

Millainen on hyvä henkilöstökuva?

Miten saat hyvät henkilökuvat työntekijöistäsi, kuvaukseen valmistautuminen!

Muoto Median muut blogikirjoitukset