Millainen on hyvä henkilöstökuva?

Kun henkilöstökuvaus tulee aiheelliseksi, on aika miettiä millainen on se juuri omalle yritykselle sopiva kuva. Kuten kaikki yrityksen kuvamateriaali, myös henkilöstökuva tai henkilökuva kertoo yrityksestäsi paljon. Millainen tunnelma yrityksessä on tai millainen tunnelma asiakkaille halutaan viestittää?

Usein ajatellaan että henkilöstökuvat on aina otettu tietyllä tavalla, yksiväristä taustaa vasten pönöttäen. Tämä on kuitenkin muuttumassa ja yhä useampi ottaa yrityskuviinsa rennomman lähestymistavan.

Henkilöstökuvat tukevat yrityksen ilmettä ja viestiä. Kannattaakin siis miettiä millaisia asiakkaanne ovat ja millainen kuvamaailma asiakkaaseen vetoaa. Hammaslääkärin on ihan perusteltua ottaa henkilökuva työtakissa valkoisessa ympäristössä eikä heittää vapaalle ja valita kuvaustyyliksi lippistä ja laituria. Lippis ja laituri puolestaan sopivat, valkoista ympäristöä paremmin, vaikkapa personal trainerille tai retkeilykaupan työntekijöille.

Googlaa kilpailevia yrityksiä ja katso mitä muut ovat tehneet. Tämä on hyvä vinkki, jonka avulla voit hioa omaa yrityskuvaasi ja miettiä millaisia kuvia haluat omalle yrityksellesi. Haluatko kuulua joukkoon vai erottua jotenkin. Mikä on se jokin?

Valokuvaajan kanssa kannattaa keskustella ennen kuvauksia. Kerro kuvaajalle mitä toivot ja ideoikaa vaikka yhdessä jos tarvitset apua. Kun kuvaaja tietää mitä asiakas toivoo, on kuvaustilanne molemmille osapuolille mukavampi ja lopputulos, eli kuvat, ovat odotuksen kaltaisia.

LUE MYÖS:

Kannattaako henkilöstökuvien ottaminen ja lisääminen nettisivuille?

Miten saat hyvät henkilökuvat työntekijöistäsi, kuvaukseen valmistautuminen!

Muoto Median muut blogikirjoitukset